مقاله

آسیاب دستی | آسیاب قهوه دستی

قیمت خرید آسیاب قهوه دستی www.sourcecoffee.net

نحوه انتخاب آسیاب قهوه یکی از بحث های مهم علاقمندان قهوه است. با این حال افرادی که تنها به گزینه آسیاب برقی فکر می کنند آشنایی با آسیاب دستی قهوه اسپرسو ندارند. همچنین لازم به ذکر است که این دو نوع آسیاب قابل مقایسه با هم نیستند. زیرا هردو نوع این دستگاه به یک منظور استفاده می شوند اما هرکدام خریداران خاص خود را دارند.

آسیاب قهوه چیست

تهیه دستگاه آسیاب قهوه برای هر فرد قهوه‌خور ضروری است. طرف‌داران قهوه برای نوشیدن یک فنجان قهوه خوشمزه و معطر به آسیاب قهوه نیاز دارند. به این نکته توجه کنید که آسیاب‌کردن تازه دانه‌های قهوه قبل از عصاره‌گیری تأثیر بسیاری در طراوت، طعم و رایحه قهوه دارد.

تاریخچه آسیاب قهوه

در سال 1350 قبل از میلاد چرخ قهوه توسط رومی ها قبل از کشف قهوه اختراع شد. با این تفاوت که در گذشته به جای آسیاب قهوه، از آن برای تهیه آرد و خرد کردن غذا استفاده می کردند. زمانی که قهوه در اتیوپی کشف شد و به سایر نقاط جهان ارسال شد، آنها از این آسیاب بسیار ساده و اساسی برای چرخ و آسیاب قهوه به همراه سایر مواد استفاده کردند. این قهوه Grinder شبیه ملات چوب یا سنگ بود.

بهترین کاربرد آسیاب قهوه دستی

آسیاب دستی قهوه، ابزاری کاربردی، سبک و قابل‌حمل است. این ابزار انتخاب ایده‌آلی برای صرفه‌جویی هزینه خرید آسیاب قهوه و استفاده در کمپ‌های گردشگری یا مسافرتی است. آسیاب تازه قهوه سبب ایجاد طعم و عطر بی‌نظیر آن می‌شود. ازاین‌رو، در هر مکانی که هستید می‌توانید از این دستگاه بدون نیاز به برق استفاده کنید.

 بهترین نوع آسیاب قهوه دستی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تنوع خرید آسیاب‌های قهوه زیاد شده است. هر یک از انواع این آسیاب‌ها دارای ویژگی و مزایای خاص خود هستند؛ اما به‌طورکلی، کارایی همه آسیاب‌های دستی همانند یکدیگر است. در نهایت انتخاب بهترین آسیاب قهوه دستی به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید از آسیاب‌های دستی شیشه‌ای، سرامیکی، فلزی و… استفاده کنید. نکته قابل‌توجه هنگام خرید آسیاب جنس بدنه و تیغه آن است پیشنهاد می‌شود برای خرید آسیاب باکیفیت و قیمت مناسب به سورس کافی سر بزنید.

روش استفاده از آسیاب قهوه دستی

استفاده از دستگاه آسیاب قهوه دستی بسیار ساده است. این دستگاه مجهز به دو قسمت اصلی می‌باشد. قسمت بالایی محل قرارگیری دانه‌های قهوه و قسمت مرکزی که تیغه‌های آسیاب قرار دارند. در محفظه پایین، آسیاب قهوه به‌دست‌آمده قرار می‌گیرد. در ادامه با آموزش مرحله‌ای همراه ما باشید:

مرحله اول

پس از انتخاب قهوه موردنظر، آن‌ها را به قسمت بالای آسیاب دستی بریزید. سپس درپوش آسیاب را ببندید تا دانه‌های قهوه در هنگام آسیاب پراکنده نشوند.

مرحله دوم

دسته آسیاب را روی بدنه قرار داده و با نظم و حوصله آن را بچرخانید تا دانه‌ها آسیاب شوند. توجه داشته باشید که سرعت و نیروی حرکت آسیاب را به‌آرامی و حوصله انجام دهید تا دانه‌ها به‌صورت یکنواخت آسیاب شوند.

مرحله سوم

در نهایت محفظه پایین آسیاب را جدا کرده و سپس قهوه آسیاب شده تازه خود را استفاده کنید.

 مزایای استفاده از آسیاب قهوه دستی

برخلاف باور عموم، استفاده از آسیاب قهوه دستی در برخی موارد نسبت به نوع برقی مزایایی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • تنظیم درجه آسیاب
  • بی‌صدا
  • ابعاد کوچک و حمل آسان
  • آسیاب بدون سوختگی

فرایند آسیاب دانه‌های قهوه امکان تجربه‌ای جدید و معنایی بیشتری با قهوه ایجاد می‌کند. افراد به کمک آسیاب دستی، احساس نزدیک‌تری به قهوه و فرایند تهیه آن دارند.

نکات مهم برای تهیه آسیاب قهوه دستی

از تمیز بودن آسیاب اطمینان حاصل کنید تا هیچ ذره‌ای از آسیاب قبلی در آن باقی نمانده باشد.

قبل از آسیاب، پیج اندازه درجه آسیاب خود را مشخص و تنظیم کنید تا باتوجه‌به دم افزار خود، دانه را پودر کنید.

یک نکته مهم در آسیا کردن قهوه، یکسان پودر شدن آن است؛ قهوه درشت‌تر آب را آسان‌تر عبور می‌دهد و سبب استخراج کمتر طعم قهوه می‌شود. اما اگر قهوه ‌ریزتر شود بیشتر با آب درگیر شده و عصاره‌گیری می‌شود؛ درنهایت قهوه شما تلخ‌تر می‌شود. تغییرات کوچک در اندازه ذرات می‌تواند به طرز چشمگیری بر طعم نهایی قهوه شما تأثیر بگذارد. عبور آب از آسیاب درشت‌تر راحت اتفاق می‌افتد و آب از بخشی که آسیاب درشت‌تری دارد سریع‌تر عبور می‌کند این یعنی مدت‌زمان عصاره‌گیری راحت‌تر خواهد بود.

قبل از آسیاب‌کردن قهوه باید دانه‌هایی که رست آنها به‌صورت کامل و یکنواخت نسبت به بقیه دانه‌ها انجام نشده را جدا کنید. همچنین دستگاه آسیاب شما باید حتی‌الامکان عاری از ذرات پودر روزهای گذشته یا رست و دانه‌های متفاوت باشد.

در آخر…

کلیدی‌ترین نکته در عصاره‌گیری قهوه باکیفیت، با عطر و طعمی مطلوب داشتن آسیاب قهوه است. برای تهیه آسیاب قهوه می‌توانید از دو نوع آسیاب برقی و دستی استفاده کنید؛ اما از امتیازات منحصربه‌فرد آسیاب‌های قهوه دستی که این کالا را نسبت به دیگر کالاهای مشابه به خود مجزا می‌کند این است که شما برای استفاده از این دستگاه نیازی به برق، باتری و شارژ ندارید. از طرفی سبکی و قابل‌حمل بودن آن و امکان تنظیم درجه آسیاب از دیگر نکات مثبت این کالا است.

پیشنهاد می‌شود قبل از خرید آسیاب، به مقایسه نوع برقی و دستی آن بپردازید تا باتوجه‌به نیاز خود اقدام به خرید آسیاب کنید. در مطلب بالا سعی شده به طرز استفاده از آسیاب قهوه دستی اشاره شود. از نکات مهم در نحوه آسیاب، به یکنواختی و سرعت پایین با صبر و حوصله جهت آسیاب قهوه یکدست بیان شد. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان مجموعه سورس کافی تماس حاصل کنید تا آنها تمامی اطلاعات موردنظر را در اختیار شما همکار و مشتری گرامی قرار دهند.

سؤالات متداول

آیا آسیاب دستی قهوه می‌تواند برای دستگاه اسپرسو کارایی داشته باشد؟

بله. آسیاب دستی امکان آسیاب با درجه متفاوت را داراست و می‌توانید آسیاب موردنظر خود برای دستگاه اسپرسو را با این دستگاه تهیه کنید. در نظر داشته باشید که آسیاب‌های برقی به علت مکانیزم پیچیده و بزرگ‌تر، آسیاب بهتری را برای شما فراهم می‌کنند.

آیا تنها دانه قهوه برای آسیاب قهوه دستی استفاده می‌شود؟

خیر. شما می‌توانید برای تهیه انواع دانه مشابه قهوه برای سایر ادویه‌ها از آن استفاده و آسیاب کنید.

چرا هزینه آسیاب قهوه دستی با یکدیگر متفاوت است؟

قیمت آسیاب قهوه دستی به عوامل مختلفی مانند برند، کیفیت ساخت، جنس بدنه (شیشه‌ای، سرامیکی، نوع تیغه) بستگی دارد. ازاین‌رو ممکن است قیمت آن‌ها مقداری متفاوت باشد.

بهترین راه تمیزکردن آسیاب قهوه دستی چیست؟

برای تمیزکردن آسیاب، ابتدا قطعات مختلف را از یکدیگر جدا و سپس با آب گرم و شوینده ظروف بشویید و از تمیزشدن کامل قطعات اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که هیچ ذره قهوه از آسیاب قبلی در آسیاب باقی نمانده باشد. پس از خشک‌کردن قطعات، مجدداً آن‌ها را به یکدیگر وصل و نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *